måndag 24 november 2008

Ang vecka 47 - bästa låtarna

Ska, inspirerad av bloggen Let's Pretend We're Bunny Rabbits, från och med nu köra en playlist med veckans bästa eller mest spelade eller liknande låtar. Nej, inga kommentarer, inga länkar - jo, om jag orkar. Vidareutvecklar kanske konceptet framöver med just en länk eller upload av låtarn. Kan ju fungera som ett sätt att upptäcka ny, bra musik. Vad vet jag. Tills vidare får det fungera som ett nördigt tillägg till last.fm för att hålla mig och andra som bryr sig uppdaterade om vad som gäller i min lilla värld. Sålunda, vecka 47:

Bruce Springsteen - Bobby Jean
Satyricon - The Wolfpack
Dissection - Where Dead Angels Lie
Emperor - Sworn
Watain - Opes Dei (The Morbid Angel)

Vad kan man då uttolka av detta? Jo, att det rådande väderläget med snö och midvinter alltid lockar mig att plocka fram mina black metal-skivor. Finns ingen bättre musik att lyssna på när det är vinter än nordisk black metal. Skulle jag få för mig att göra en vinterlista kommer den att bli klart black metal-inspirerad. Immortal, Emperor, Dissection, Enslaved, Naglfar, Satyricon, Darkthron - ni hajar. Bobby Jean får jag aldrig nog av och efter att ha skrivit en rekordlång text om den har jag lyssnat rätt intensivt på den. Klippet från Ullevi framkallar svårartade attacker av gåshud på mig.


Inga kommentarer: