fredag 21 november 2008

Sen då?

Snart är mastodontprojektet med Springsteen-listan i mål. Jag har hållit på med den sen i juli och nu är det bara åtta låtar kvar. Jag måste ha något nytt att blogga om. Listor av alla slag är alltid roligt, även om jag inte orkade ro höstlistan i hamn. Vissa mer ambitiösa musikbloggare recenserar nya skivor i en imponerande takt, men den orken har inte jag riktigt. Jag funderar dock på att plocka fram skivor som betytt mycket för mig och skriva några rader om dem. Eller låtar som betytt mycket. Något av det. Eller låtar/skivor på ett visst givet tema. Till exempel något i stil med "Tre från en" som P3 musik kör med, alltså tre låtar som har ett gemensamt tema. Det kan vara att de är släppta samma år, är gjorda av samma artist eller handlar om något visst. Möjigheterna är oändliga. Det blir kanske både det temat, samt texter om bra, viktiga skivor.

Inga kommentarer: