fredag 10 oktober 2008

På spelfronten en hel del nytt

Tokyo Game Show rullar ju för fullt. Den bästa nyheten därifrån hittills är i mitt tycke att Konami utannonserat ett nytt Castlevania till PlayStation 3 och Xbox 360. En trailer finns att beskåda på Gametrailers, men den säger egentligen inte särskilt mycket. Det sägs dock att det ska bli ett Castlevania i 2D men med 3D-grafik, och jag saliverar kraftigt när jag läser detta. Ända sedan PlayStation 2 för första gången utannonserades har jag hoppats att Konami ska släppa ett tvådimensionellt Castlevania med ny, modern 3D-grafik. Men det har aldrig kommit något. I stället har det kommit hemska 3D-spel till Nintendo 64 och till PlayStation 2. Men nu verkar det alltså vara på gång. Håll tummarna!

Sony visar bilder på Infamous, som verkar bli rätt trevligt. Ett ganska fritt spel i stil med Crackdown, där spelets huvudperson får superkrafter som han inte vet hur han ska handskas med. Så det blir spelarens uppgift att lära sig handskas med dessa superkrafter och bestämma sig för vad man kan använda dem till.

Sony visar även upp nya bilder från rollspelet White Knight Chronicles, som jag tycker verkar väldigt lovande.

Tekken 6 släpps även till Xbox 360 meddelar Namco, och alla Sony-fanboys blir vansinniga. Den här striden om vilken konsol som är bäst trodde jag var död och begraven, men den är snarare mer intensiv än någonsin. På min tid var det Sony mot Sega, nu är det Sony mot Microsoft. Fruktansvärt fånigt.

Och jag köpte en Xbox 360 i går! PcCity har sänkt priset på den till 1999 kr, och var dessutom de enda som hade den kvar i lager. Köpte även Bioshock till. Helgen är räddad med andra ord.

Sist men inte minst klarade jag min första bana på Mega Man 9. Det blev Galaxy Mans bana och glädjen var stor. Ohyggligt svårt spel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. USA-konto
Lite krångligt är det, men kan ju vara värt det om man, som en annan, diggar äldre spel (men nu när du har skaffat 360 kan du ju köpa spelen på Live Arcade istället). Iallafall:
1. Skapa ny användare
2. skapa nytt masteraccount
3. fyll i USA med (typ) följande adress:
Adress: 1144 West Griffin Road
Stad: Lakeland
Stat: Florida
Zip: 33805
kreditkort kan du använda samma som i eu

This Charming Man sa...

ja, det går väl att ordna. vad finns det mer på den amerikanska marknaden som inte finns här? har hört rykten om att metal gear solid 1 ska finnas. eller om det möjligen var i japan.