fredag 19 september 2008

Dagens låt: Your Love


Är det inte underbart när man blir positivt överraskad? Som i går när jag var på Zoo Bar i Helsingborg och faktiskt hörde en låt jag tyckte om. En gammal pärla från förr som jag hade glömt bort att jag älskade. Alltid roligt att bli påmind om låtar man inte minns att man älskar. Jag pratar om låten Your Love med det brittiska 80-talsbandet The Outfield så klart. Bandet startade i London på 80-talet, släppte sin debut Play Deep 1985, en skiva som sålde trippelt platinum i USA. Från den här skivan släpptes Your Love som singel, den nådde som högst en sjätte plats på singellistan i USA. I hemlandet hade bandet däremot blyga framgångar. Bandet håller fortfarande på, 2006 släpptes senaste skivan Any Time Now. Den är säkert jättedålig, men Your Love ska aldrig falla i glömska igen. Videon är för övrigt obetalbar. En gitarrist som står väldigt bredbent, en sångare försedd med hockeyfrisyr och en sådan där jätteful bas utan huvud. Just nu världens bästa låt. Jag lyssnar på den tio gånger om dagen.

Videon hittas här.



Inga kommentarer: