söndag 14 december 2008

Bäst 2008

Okej, listar årets bästa 10 skivor. Någon text eller kommentar pallar jag inte med. Kör Springsteen-listan i mål, sen tar jag nog en längre paus. Jag känner att jag varken har tiden eller orken eller lusten som behövs, och det finns folk som skriver och tipsar om musik både bättre och med större passion än vad jag gör. Nåväl, årets tio bästa skivor enligt mig:

1. Calexico - Carried To Dust
2. Satyricon - The Age Of Nero
3. Fleet Foxes - Fleet Foxes
4. Wolf Parade - At Mount Zoomer
5. Woven Hand - Ten Stones
6. Opeth - Watershed
7. Grand Magus - Iron Will
8. Cut Copy - In Ghost Colours
9. Vampire Weekend - Vampire Weekend
10. Portrait - Portrait

Ett gäng bubblare:

Department Of Eagles - In Ear Park, M83 - Saturdays = Youth, The Mountain Goats - Heretic Pride, Mount Eerie - Lost Wisdom, Nachtmystium - Assassins, Okkervil River - The Stand Ins, Grand Archives - Grand Archives.

1 kommentar:

Anonym sa...

Calexcio - erom verkligen så bra? Lyssnade på dem rätt mycket för 4-5år sen och_det_rockade_ju_inte. Får ge dom en ny chans dåra.