onsdag 15 oktober 2008

16 Horsepower


Helt utan min vetskap har mitt favoritband 16 Horsepower släppt en liveskiva vid namn Live March 2001. Inspelad i Belgien på Ancienne Belgique 2001, under Secret South-turnén. Låtlistan ser helt fantastisk ut med Joy Divisions 24 hours som ett av de största utropstecknen. 16 Horsepower har även spelat Day Of The Lords och Heart And Soul, och med tanke på att Joy Division var en stor influens för bandet är det väldigt passande. Dessutom är det fantastiska tolkningar som görs, nästan ännu mörkare och mer desperata än originalversionerna. Om det nu är möjligt. Annat godis i låtlistan: American Wheeze, The Partisan, Splinters, Burning Bush, Straw Foot, Haw.... alla jävla låtar!

Skivan finns att beställa hos Ginza för 159 kronor. Gör det!


3 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Se där ja. Tror det är samma konsert som är med bland extramaterialet på DVD:n, men jag kan vara ute och cykla...

Anonym sa...

Eftersom jag inte gillar folk som sjunger som om de hade het mat halvvägs nere i strupen avstår jag denna gång (håller i stålet). Tack i alla fall!

This Charming Man sa...

Nja, extramaterialet från den DVD:n är inspelat 2004, från 16 Horsepowers sista konsert någonsin. De avslutar för övrigt med en Joy Division-cover. Heart And Soul. Mycket fint.

anonym: "ok". *antecknar*