onsdag 24 september 2008

Stor speldag i morgon

I morgon, torsdag, släpps både WipEout HD och Mega Man 9 på PSN. Tvp spel jag sett fram emot länge och som ska bli riktigt trevliga att ta itu med. Frågan är hur bra Mega Man 9 bli egentligen. Det som tilltalar mig är spelets koncept: det är utvecklat som vore det 1988 i stället för 2008. Grafiken, musiken, kontrollen, upplägget - allt är NES. Man kan se det som ett splitternytt NES-spel. Idén är så sjukt bra att alla som äger en PS3, Xbox 360 eller Wii borde köpa det bara därför. Är spelet dessutom sedan lika kul som de gamla Mega Man-spelen var så är det en fet bonus.

WipEout HD är egentligen PSP-spelen WipEout Pure och Puls sammanslagna till ett spel, med en del nya inslag. Men det som gör det här spelet är presentationen. Spelet är ett av få som presenteras i Full HD, 1920x1080p upplösning. Dessutom i stabil bilduppdaterin på 60 bilder i sekunden. Det borgar för en grafikfest utan dess like. Och i morgon är det alltså dags.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du testat Megaman 9 än? Helvete så svårt. Var man bättre/envisare när man var liten eller var det mycket lättare?

Ett tips också: sätter du upp t.ex. ett amerikanskt mailkonto länkat till ditt kontonummer så kommer du åt flera spel, däribland Castlevania - SOTN på PSN:en.

This Charming Man sa...

Jag har hittills inte klarat av en enda bana. Har mött Galaxy Man, men där dog jag rätt fort. Sinnessjukt svårt spel, svårare än jag mindes. Eller är man sämre tv-spelare numera. Inte lika envis åtminstone.

Hur går man till väga för att fixa amerikanskt konto då? Har förstått att det finns betydligt mer att välja på i USA, så det vill jag ju göra.