fredag 15 augusti 2008

I Don't Want To Grow Up

Det blir väl inte så mycket bättre än så här egentligen. Tom Waits - I Don't Want To Grow Up. Nä, man vill ju inte det ibland. Det blir bara jobbigare och besvärligare då.

I don't wanna grow up
Nothin' ever seems to turn out right
How do you move in a world of fog
That's always changing things
Makes me wish that I could be a dog
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
I don't ever wanna be that way
I don't wanna grow up

Videon är dessutom den bästa av alla musikvideos, tror jag. När Tom Waits kryper in på den pyttelilla scenen, lite prövande klappar på den pyttelilla mikrofonen och grabbar den pyttelilla gitarren är det så fullkomligt lysande.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hört något från Scarlett Johanssons cover-skiva?
Blev sådär tycker jag, några låtar blev riktigt bra, men andra riktigt kassa, enligt min smak.
Jag la upp ett exempel på min blogg, kolla gärna.
Ha enbra dag!

This Charming Man sa...

jag har inte hört den faktiskt. jag är försiktigt skeptisk. intressant projekt dock, helt klart.