fredag 1 augusti 2008

Formsvacka

Har helt tappat stinget. Är det sommaren? Är det Springsteen-frossan? Det var i vilket fall som helst alldeles för länge sedan jag lyssnade på något nytt, fräscht och krispigt. Förra veckan gick jag igenom nya skivor med Shearwater, Bon Iver och Quiet Village. Allt har fått bra betyg både här och där. Jag tyckte det var tråkigt alltihopa. Det har överhuvudtaget inte varit så mycket kul i musikväg i år. Fleet Foxes har släppt en grym EP och en ännu bättre fullängdare, Wolf Parade följde upp sin debut med den lysande At Mount Zoomer men sen har det inte varit så mycket mer kul. Magnetic Fields, Xiu Xiu, The Mountain Goats och My Morning Jacket har alla släppt nya skivor, men bra mycket sämre än sina tidigare alster. Så kan det gå. Helt meningslöst inlägg, men är det något som har bra tips så välkomna. Ge hit.

2 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Jag har som vanligt drösvis med tips.

This Charming Man sa...

ös på bara. jag finns på msn.